onsdag 10. januar 2018

Teposekort

Heisann, da var vi kommet til onsdag, 
og jeg har en liten tutorial å vise frem.

Og siden vi er godt inne i Januar og kulda har bitt seg fast,
så passer det vel godt å vise frem et teposekort.


Jeg fikk så lyst til å lage en liten oppmuntring til ei venninne.

Og jeg måtte så klart bruke nydelige papirer fra Papirdesign.

Du behøver 1 stk kartong som måler 6 3/4 x 3 1/2 inch. 1 stk mønsterark som måler 6 1/2 x 5 1/2 inch. 4 stk kartong i en annen farge som måler 3 1/4 x 2 7/8 inch. 4 stk mønsterark som måler 3 x 2 5/8 inch.

Jeg svertet kantene på alle panelene før jeg begynte.

Kartongen preges fra langsiden på 3 1/8 og 3 5/8 inch.


Og brettes slik.

Ta frem mønsterarket. Kortsiden preges på 1/2 inch og 3 inch.


Langsiden skal preges på 3 og 3 1/2 inch..

Så skal du brette sammen der du har preget.


Så påfører du tape/lim som vist på bildet.

Lommen blir da slik.

Ta en sirkelpunch, midtstill den og punch ut en liten del av sirkelen.

Da blir det enkelt å putte teposene oppi.

Ha tape/lim på midten av baksiden/ryggen på lommen.

Midtstill lommen slik.

Så er det bare å pynte som du ønsker.


Så da håper jeg du ble inspirert til å 
kanskje lage et lignende teposekort du også.


Ha en nydelig og kreativ dag,
klem fra Line





Papir: BazzilPapirdesign - Dagen er din - Blomsterbukett, 
Pynt: Blomster, perler og bånd.
Annet: Alle kanter er svertet med Distress Ink - Pumice stone

3 kommentarer: