onsdag 24. januar 2018

Tagkalender

Heisann, da var vi kommet til onsdag, 
og jeg har en liten tutorial å vise frem.

Og siden jeg har en forkjærlighet for tags og kalendere,
så ville jeg kombinere disse to.

 

Dette er forøvrig en kalender til meg selv, som skal henge på scrappeveska. 



Jeg begynner som vanlig med å finne frem det jeg trenger av papirer.

Denne gangen valgte jeg papirer og tags fra Graphic 45. Men du kan bruke akkurat det du vil.

Når alle paneler var kuttet til, valgte jeg å bruke en hjørnepunch for å få runde hjørner.


Så får alle kanter en omgang med distress. 



Kalenderoversikten laget jeg selv på pc'en for at den skulle passe med arkene.


Så sorterte jeg alle paneler, så kalenderoversikten matchet riktig måned.


Deretter monterte jeg små magneter bakpå kalenderoversikten.

Så ble alle månedene limt på tager.


Og hver måned har en egen minitag med en koselig tekst.

Og en liten ukesoversikt som får plass bak mønsterarket med månedens navn.

Og vips så er det en ferdig tagkalender.

Jeg har brukt kun 6 tag'er. Med en måned på hver side.

Så da håper jeg du ble inspirert til å 
kanskje lage en lignende tagkalender du også.


Ha en nydelig og kreativ dag,
klem fra Line




 
Papir: Tags og mønsterark fra Graphic 45
Pynt: bånd.
Verktøy: Skjærebrett og hjørnepunch.
Annet: Alle kanter er svertet med Distress Ink - Black Soot

1 kommentar: