onsdag 30. august 2017

Gel Press video-tutorial

Hei igjen alle sammen:) 

I dag har jeg laget en video der jeg forteller og viser hva Gel Press er og litt enkle grunnteknikker. 
Håper dere syns dette ser gøy ut! Jeg ELSKER mine Gel Press plater, og har laget mange hundre trykk det siste halve året siden jeg fikk dem. Og jeg har Stort sett brukt ALLE trykke på kort eller ATC etterpå. Noen bruker jeg også til å dise ut figurer i, slik at figurene blir helt unike. Dette skal jeg vise mer av senere i uken. Kos dere med video:)



Her er noen av trykka jeg laget i videoen: 




Litt info om Gel Press: 
-Gel Press plater som er oljebasert, og kan enkelt rengjøres med våtservietter og/eller babyolje. 
 -Platene varer livet ut hvis man behandler de riktig.
-Platene oppbevares i pakningen de kommer i, stående som en bok, men uten de blanke mylararka som sitter på når man kjøper de. 
-Platene tåler stort sett all slags blekk og maling, så lenge malingen bare tørker (ikke krakelering, tykke paster, og medium med struktur) 
-Malingsrester som tørker på platene betyr ikke at plata er møkkete eller ødelagt, den kan enten rengjøres ved flere trykk, eller ved å vaske med våtervietter/babyolje. 
-Hvis plata begynner å bli treig å jobbe på, kan man ta noen få dråper babyolje på den, smøre den godt inn og legge den tilbake i pakken sin over natten, da er den god som ny igjen. 

Materialliste:




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar