mandag 28. august 2017

Eget mønsterark med Gel Press

Hei igjen alle sammen:)
I dag har jeg laget et lite gratulasjonskort med egenlaget mønsterark. 
På den måten får man akkurat de fargene man selv ønsker, og man får et unikt mønsterark som INGEN kan få likt! Slik syns jeg er veldig artig. Og i tillegg er Gel Press veldig enkelt. Det skal vi komme mer tilbake til utover i uken.


Jeg ønkset nå å lage et kort som kan gå både til gutt og jente, og som kan gå til forksjelige aldre. 
Jeg valgte meg derfor lilla som hovedfarge i mønstret jeg skal lage og mørk turkis i bassilarket jeg har brukt som base. 

For å lage trykk med Gel Press trenger du følgende:
Gel Press plate (finnes i en rekke forksjellige størrelser og former)
Maling/blekk (du kan bruke stort sett hva du vil så lenge det ikke er struktur i det, som feks snowpaste, eller krakelerer... da kan gelplata få merker og bli ødelagt) 
Brayer (rulle med gummi på) 
Stensiler 
Ark du ønkser å trykke på (jeg foretrekker glatt overflate på arka, og bruker ofte mixed media papir eller tykt kopipapir til å trykke på.  


Jeg har brukt akrylmaling denne gangen, og lekt meg med et par forskjellige stensiler og farger. Med Gel Press bygger mann trykket i lag på arket, og an få frem de mest utrolige effekter og bilder, eller man kan gjøre det enkelt, slik jeg har gjort, å lage et morsomt mønsterark. 


Jeg ruller av malingen fra brayeren for hver gang jeg bruker den, og også det arket har jeg brukt på dette kortet. Dragen er mørk lilla, og dette er resultatet av flere lag med maling i lilla, grønt, sølv og svart. Og vipps har man et lite, morsomt kort.

Senere i uken skla jeg vise dere litt forkjellige enkle teknikker med Gel Press. 

Ha en fin dag:) 


Material liste: 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar