mandag 8. mai 2017

Vannfarger + noen video'er funnet på youtube = kort

Vannfarger er ganske nytt for meg, jo'a jeg har prøvd det før, men aldri virkelig brukt det.
Første møte med skrinet; lage fargekart og blanding av farger, gikk greit.

Kunstverket uteble, ble litt mye brunt.

Jeg skjønte at jeg trengte litt youtube hjelp, for å forstå fargene bedre.
Så motivet på de to første kortene, har jeg fulgt video på.
Video'ene jeg fulgte var veldig greie, steg for steg, i normal tid, på engelsk.


Et lite tips for de utålmodige

Jobb med flere bilder (eller noe annet) samtidig, for vannfarger trenger og tørke, før du kan jobbe videre.
Jeg roterte med tre stk. fikk noen pauser (kaffe tid) ekstra når jeg hadde vært skikkelig raus med vannet.


Video som ble fulgt til motivet på dette kortet:
thefrugalcrafter Lindsay Weirich "blue skies and birch tree"



Video som ble fulgt til motivet på dette kortet:
thefrugalcrafter Lindsay Weirich "watercolor sunset tutorial"



Et utsnitt av en sol, klarte jeg å male på egenhånd.

Mixet med litt stempler fra kaffeplata til papirdesign.


Med litt kaffe innabords, ser jeg alltid litt lysere på dagen.
Ha en fin mandag, jeg stemmer for sol!

Sånn helt til slutt vil jeg bare si
JEG ELSKER VANNFARGER <3


-MATERIALLISTE- 
KARTONG/PAPIR:
Fabriano "Watercolour 300g Hot Press", Bazzill 
STEMPEL/STEMPELPUTE:
Archival ink--Jet Black-
Ranger Dye Ink--Classic Cherry-
Kort og Godt "S-233", Papirdesign"PD16188 Kaffe"
MEDIUM:
Prima "Watercolor Confections, The Classics"

1 kommentar: