onsdag 1. juni 2016

Firedobbelt staffelikort med tutorial

Hei! Jeg er nok ikke den som lager mest brettekort, blir som regel den vanlige bretten på midten med meg, så denne gangen synes jeg at jeg virkelig har slått til når jeg har laget et 4!-dobbelt staffelikort ;) Inspirasjon til dette fant jeg på Pinterest.


Bilder fra litt forskjellige vinkler: 




Som på vanlig staffelikort må man ha noe kortet kan "støtte seg mot" når det stå oppe. Her har jeg klippet ut en tekst fra det ene mønsterarket og limt på med limputer for å få litt høyde.


Og her har jeg brukt en annen del som har fått en klar epoxy bubble cap for å skape litt høyde :)




Hvordan lage kortet:

Start med en vanlig base på 6"x12" som brettes på midten.


Pynt med mønsterark.


Kutt ut 4 stk 2 5/8" x 5 2/8". Brett disse på midten og brett ned en "trekant" som vist på bildet.




Ta dobbelsidig lim på trekantene og kutt til 4 kartonger i størrelse 2 5/8" x 2 5/8".


Lim på den lille kvadraten på hver av kortene.


Pynt med mønsterark.


Lim hvert av "staffeliene" på grunnkortet.


Så er det bare å kose seg med pynting av resten av kortet :) Veldig gøy og greit å pynte de små firkantene :) 

Må gjerne bruke dett kortet som en inspirasjon til å bli med på vår pågående utfordring!

Hilsen Ann-Kristin

Material-liste:




















11 kommentarer:

  1. Kjempestilig! :)
    og ekstra kjekt med nye ideer til herre-/guttekort :)

    SvarSlett
  2. Kjempestilig! :)
    og ekstra kjekt med nye ideer til herre-/guttekort :)

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. Denn brettingen er bare så flott!
    Kortet ble kjempekult :))
    Takk for flott tutorial!

    SvarSlett
  5. Så stilig kort! Dette må prøves :-) Tusen takk for flott steg for steg mal! Klem fra Cathrine.

    SvarSlett
  6. Wow , complex card beautifully made. Love it. Hugz

    SvarSlett