fredag 6. mai 2016

Fyrstikkeske kort og Bokkort med BoBunny

God fredag! 
I dag har jeg 2 ulike kort å vise frem. Fyrstikkekse kort og et bokkort.



På begge kortene har jeg brukt BoBunny Paper pad, The Avenues Collection. Dette er en serie mønsterark i str 6x6, og inneholder masse flotte mønster!!




Fyrstikkeske kort:

Her har jeg laget et fyrstikkeske kort av 2 store trekant fyrstikkesker som er limt sammen. Jeg har pyntet begge flatene med diverse mønsterark og laget lomme med plass til tager. På kortsidene har jeg pyntet skuffene til fyrstikkene, og tenker dette er fine gave esker til f.eks pengegave.
Urolig morsomt å lage noe annerledes enn vanlige kort! :)


Tekststempel fra K&G.



 Kort sett fra siden. Skuff nederst.






Her vises begge skuffene uttrekt.







Bokkort:

Jeg har brettet dette kortet som en bok, men gjort en liten vri med å åpne i midten som dobbeltdører.
Stempel er fra fra Blue Fern Studios, det samme er chipboard rammen.
På alle chipboard har jeg brukt wink of Stella hvit for å få dem lysere.


På fronten har jeg brukt magnet for å holde bokkortet lukket.







Inni boka har jeg stemplet tekst fra Papirdesign og brukt chipboard fra Blue Fern Studios.
Ellers er det litt osteklut bak teksten, og diverse blomster.


Stempeltekst og halvperler fra Papirdesign. 
Her har jeg brukt 5 ulike ark og satt sammen i tillegg til bazzill.
Kantene er svertet med Distress Ink, valnut stain.


Bordpunch fra Marta Stewart.



Høyre side av fremsiden. Her har jeg også brukt stempel.








Jeg håper kortene gav litt inspirasjon til å prøve nye kort- typer. det er bare å sette fantasien i sving! Og så vil jeg anbefale å se innom alle de flotte paper pads som ligger inne i nettbutikken. Her er det masse flott å velge blant og både i str.  12x126x6 og andre størrelser.

Da vil jeg bare ønske alle en flott og kreativ helg!

Klem, Helga <3


Utstyr jeg har brukt til fyrstikk- eske kortet og  bok- kortet:

Mønsterark:



Pynt:
Osteklut
Blonder (rest jeg hadde liggende)


Blomster: 



2 kommentarer: