fredag 18. desember 2015

Liten brettebok til juleminner.

Hei hei, da var det jammen fredag og min siste bloggdag for denne gangen, faktisk for i år!!
-Og jeg holder meg til tema jul...  :)

For en god stund tilbake hadde jeg koselig scrappebesøk av min venninne Dt-Jorunn, og vi bestemte oss for å utfordre hverandre med å lage et brettekort med minst 3 bretter.
Med ryggen til hverandre, og uten at vi snakket noe om det, ble det til at vi begge laget et lite mini- album. Her kan du ta en titt på det flotte resultatet til Jorunn, og under kan du se hva jeg laget. 

Dette er mitt første album jeg har laget selv, og noen "barnesykdommer" blir det jo alltids av slike erfaringer. Jeg har derfor kommentert litt hva jeg kunne gjort annerledes neste gang. Jeg håper dette kan være litt inspirasjon til den som har tenkt tanken på å prøve seg på å lage mini album- og ennå ikke kommet i gang... Det er bare å svinge seg rundt, dette var kjempegøy!! :)

Jeg har brukt juleark fra Papirdesign i hele albumet.

Juletreet er klippet ut fra Maja Design. Snømannen, dottene og snefnuggene er fra Mambi; Baby It's Cold Outside Chipboard Value Pack
 .
Bokstaver er klister jeg hadde liggende, og her er link til et utvalg av bokstaver.





Den vanligste feilen man gjør er nok å lage altfor tynn rygg i brettene. Det gjør at de neste sidene jeg brettet og som skulle være under første side får liten plass, derav ble det lite plass til annen pynt som perler, charms, blomster osv. Men jeg husker det garantert til neste gang!! Minimum 0,5" på ryggen!







Jeg har prøvd å variere sidene med å ta med noen lommer med plass til tags hvor jeg kan lime bilder på begge sider. Ellers har jeg laget "put- in" sider der jeg kan putte bildene bak hjørner eller bak ferdige dekor- remser.




 


 Jeg ble positivt overrasket på hvor mye denne lille boka rommet av bilder.
Faktisk hele 23 bilder ble brukt i albumet!


 Håper dette var til inspirasjon til å prøve å lage sin egen versjon av minialbum, jeg storkoste meg med dette prosjektet, og har allerede laget noen andre varianter.

Da vil jeg bare ønske alle en flott juletid, og et godt nyttår.

Klem, Helga :)
 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar