lørdag 5. desember 2015

Kokebok for julen.


God helg folkens, ja jeg blogger på lørdag å :)  Tok litt lengre tid å bli ferdig med denne boken, og jeg må bare si med engang, jeg har ikke fulgt noen oppskrift, men har lært mye underveis, og jeg blir nok å lage noen til, med forandringer. Det er jo det som er så kjekt når man lærer.

Her er fremsiden, her har jeg mikset inn litt Kaiserkraft, fordi det arket jeg skulle bruke, passet ikke så godt til glitterarket. 

Det jeg har på fremsiden her som er oppklipt er serien til pebbles, og det var de arkene som satte meg på å lage en kokebok bare for julen. Grunnen til det er ganske enkel. Hvert år når vi skal bake, lage dessert eller julemiddagene, så spør jeg, hva var det vi fant ut som funka i fjor.. Ingen husker det og ikke har vi skrevet det opp noen plass. Men nu har jeg en bok hvor jeg kan skrive opp oppskriften på den ene siden og endringene på den andre siden.


Jeg har å mikset inn litt juleark, fra forskjellige produsenter, du vil få listen nederst i blogginnlegget.


Pebbles hadde et sånn fint klippeark, så det passet fint inn med delingen av middag, som her, dessert, og baking.


Her ble den lommen litt liten, for arkene har bare lyst til å falle ut, enda en liten endring til neste bok.


På denne siden har jeg laget en litt hemmelig side, som jeg brukte magnet på, en liten huske tekst om hva som er viktig å huske på i desember. Det var derfor jeg å bestemte meg for å ha et koselig bilde med på denne siden.


De 2 siste sidene ble bare pyntet med ark, og egentlig klar til om man vil utvide boken med en pose på den sist siden.



Det var det jeg hadde for i år faktisk. Da vil jeg ønske dere en nydelig advent, jul og så sees vi på nyåret ♥
Klemm Jorunn


Jeg har brukt:

Papir:

Bazzill hvit

Pynt:
3D Klistremerker mambi
Gull Ramme

Dies:

Blomster:
Papirdesign Pion, hvite roser





6 kommentarer:

  1. Så stilig :)
    Kjempe ide.. :)

    SvarSlett
  2. Jeg er så himla imponert over denne juleboken din! Den ser så solid ut og samtidig så brukervennlig. Jeg sku så gjerne holdt den og bladd og kjent hvordan den er. Sånn der vil jeg lage meg, utrolig bra jobba Jorunn!

    SvarSlett
  3. Kjempefin, Jorunn :) Du er bare såååå fantastisk flink :)
    stor klem

    SvarSlett