lørdag 12. desember 2015

Juletre av restepapir

Jeg har funnet verdens fineste måte å bruke opp julearkrestene mine på:) Fant på Youtube helt tilfeldig, og i stedetfor å lage julekort, ble det juletre i går. Så da får vi se da om det blir julekort på noen i år:)

Begynn med å lage av mønsterpapir:
                                                                10 stk 5''       x 5'' 
                                                                10 stk 4 3/4'' x 4 3/4''
                                                                10 stk 4 1/2'' x 4 1/2''
                                                                10 stk 4 1/4'' x 4 1/4''
                                                                10 stk 4''       x 4''
                                                                10 stk 3 3/4'' x 3 3,/4''
                                                                10 stk 3 1/2'' x 3 1/2''
                                                                10 stk 3 1/4'' x 3 1/4''
                                                                10 stk 3''       x 3''
                                                                10 stk 3 3/4'' x 2 3/4''
                                                                10 stk 3 1/2'' x 2 1/2''
                                                                10 stk 3 1/4'' x 2 1/4''
                                                                10 stk 2''       x 2''
                                                                10 stk 1 3/4'' x 1 3/4''
                                                                10 stk 1 1/2'' x 1 1/2''
                                                                10 stk 1 1/4'' x 1 1/4''
                                                                10 stk 1''       x 1''
                                                                10 stk 3/4''    x 3/4''




Så finner du midten på alle lappene dine og setter ett lite merke. Jeg fant ut at hvis deg brukte akrylklossen min var det veldig enkelt.




La lappen så det var likt på alle siden og fulgte midtlinjene sånn ca.




Så fyller du en liten potte eller lignende med modelleire. Den jeg valgte her så for stor ut når treet ble ferdig, så jeg byttet til en lavere. Sett en lang grillpinne i midten


Så er det bare å begynne å tre på lappene, Sett de med spissene hver sin vei annenhver gang.

 

Her har jeg kommet ett stykke på vei



Tilslutt limte jeg på en perle på toppen, og brukte en memorybox stjerne jeg hadde fra i fjor, denne putta jeg nedi hullet på perler og limte. La litt snø rundt og drysset på litt snøglitter.


Syns dette var kjempe fint:)

Ønsker dere alle en flott helg! Klem Lone








4 kommentarer: