onsdag 25. februar 2015

Tutorial på Tag-album

 
 
Her kommer en tutorial på et kjempeenkelt tag-album som kan varieres i det uendelige :)
 
 
Man limer rett og slett sammen 4 tags ved hjelp av papirtape/washitape.
 

 
sånn ser det ut når det er ferdig- med tape på begge sider.
 
 
Jeg grunnet med gesso og akrylmaling, og lot det tørke.
 
 
Fant frem en stempelplate med fugler fra Papirdesign.
 
 
Brukte  vannfast blekk når jeg stemplet.
 På fremsiden stanset jeg ut en fugl fra Memory Box
 som jeg satte på den stemplede grenen med limputer.
 
 
Så fant jeg frem litt hug-n-snug bånd, som man kan farge i den nyansen man vil selv. Her har jeg brukt mini-distress ink i fargen Black soot som jeg bare har dyttet på båndet her og der.
 
 
Etterpå sprayer man med vann. krøller det litt sammen og lar det tørke-
og så er det klart til bruk :)
 
 
sånn ble tag-albumet mitt på den ene siden. Jeg har distresset med distress ink her og der, og tegnet på kantene medsharpie-pennen min.
 
 
Nærbilde av fuglen på fremsiden.
 
 
Sånn ble andre siden av albumet :)
 
 
Jeg har holdt det i grått/sort/hvitt, men brukt Art Anthology Dimensional Crystal farge på blomstene. Dette er en maling som gir litt opphøyd effekt når den tørker,
og jeg syntes den passet til dette prosjektet :)
 
Håper dette super-enkle albumet kan inspirere ;)
 
*Helen*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar