onsdag 28. januar 2015

Kliss og klæsj igjen :-)

Ikke en uke uten klæsj fra meg nei, så denne gangen som flere ganger før blir det en tag :-)

Tagger er så morsomt, så enkelt, så smått, så kult og så videre...men det er kanskje ikke det mest nødvendig vi trenger haha.. men det blir jo en fin samling med prøvelapper etterhvert da ;-)

Denne uka er det Dina Wakley og Tim Holtz som har "samarbeidet" på tagen min.


Starter med Inkssentials Manila Tags, Dina Wakley White Gesso og en malepalett.

Klin på med Gesso, dekk gjerne hele - ikke å gjøre det så pent, fort og gæli ;-)
La det tørke helt.

 Så er det fram med Tim Holtz Layering Stencil Stripes, Dina Wakley Heavy Body Paint Sky 
og våtservietter.

Bruk fingrene til å male med, opp og ned og bortover til du er fornøyd.

Mens det ennå er litt vått, legg på stensilen og tørk vekk maling med våtservietten - 
ikke vær så nøye her heller....

Kan se slik ut, og la det nå tørke litt.

Dina Wakley Leaves Stencil og disse fargene velger jeg meg ut, Lime, Turquoise og Tangerine.

En liten klatt av hver farge, bruk malepaletten til å stryke over bladstensilen.

Slik kanskje....herlig klin!

Legg masken oppå tagen og stryk over med f.eks. en liten Brayer
eller stryk fort ut med fingrene. Fjern masken med en gang.

Underveis har jeg jo selvsagt laget en mop-up-tag, dvs. en liten tag som jeg har dratt
opp restemaling fra bordet med. Det kommer alltid til nytte!
Så har jeg funnet frem Dina Wakleys Scribbly Bird (jeg elsker dem, så fine!!)

Stemple på med Archival Ink Black. Så har jeg funnet de fargene jeg tror vil 
male fuglen med. Jeg starter i hvertfall med Sky, Lapis og Lemon.

Jeg malte fuglen med denne penselen til Dina Wakley, og forsterket 
konturene med en bløt svart blyant. Klipp så ut.

Og selvsagt som hver gang ellers, så lever tagene sitt eget liv mellom her og 
forrige bilde. Fuglen har fått en liten touch-up med Tangerine for å bli litt
freshere, og bladene og rundt tagen har blitt streket opp.
Ellers er det tekst fra Scribbly Birds.

Denne tagen gikk faktisk ganske fort å lage :-)
Ses på fredag!

Wibeke

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar