torsdag 27. november 2014

Julekurv tutorial

Hei!
Noe rart har skjedd, denne lå jo egentlig klar til publisering i går, men den kom visst ikke ut! Jeg skjønner lite av det her altså, men her er (gårs)dagens innlegg! 

Til utfordringen forrige uke, så laget jeg en julekurv. I dag har jeg valgt å lage en tutorial på denne. 



Jeg har laget en variant som ikke er like høy som den i forrige uke, men fremgangsmåten er helt lik uansett! Til denne størrelsen her klarer du deg med 1 Bazzill, til den med høye kanter trenger du 2. (pga hanken). Du må også ha 1-2 mønsterark. Jeg har brukt fra Papirdesign denne gangen.  Er det mønster på begge sider kan du klare deg med 1.

Start med å kutte arket til 9x9 tommer. Bruk et pregebrett, og lag en pregekant 2,5¨ inn på hver side. Da får du en bunn som er 4x4¨.



Klipp eller skjær inn langs en av kantene i hvert hjørne. Lim fast flikene på innsiden av kantene.




 Da er selve boksen klar, og vil se sånn her ut. Jeg sverter kantene jeg, og har brukt Cats Eye Chestnut roan. Skjær til en hank. Jeg brukte en bit fra den korte biten jeg fikk igjen etter å ha skjært til Bazzillen. Den er 1¨bred. Det kunne også ha vært en lengre hanke på denne, det velger man hva man liker best selv! Lim hanken på på innsiden av esken. Så kutter jeg mønsterarkbitene. Sidene er 2,5¨høye og 4¨lange. De sm skal være på innsiden bare sverter jeg og limer fast. De på utsiden får rulla kanter, før de også får en omgang med stempelputa.Så er det bare å lime på! 





Nå er jo kurven "ferdig", og da gjenstår det pynting! Sånn her ble kurven min. Da er det bare å fylle den med det du vil, nøtter, sjokolade, det du liker!



Ønsker dere en flott dag!

Klem Malin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar