tirsdag 28. oktober 2014

Melt Art

Nå skal det lekes:)

Denne blir lang, men dette er ille morro da:)
 Her kommer i alle fall litt forskjellig som kan gjøres med Melt Art Pot, Ultra Thick Embossing Enamel (UTEE) og Frantage produktene.


Begynner med chipboard, enten kjøpte eller som du stanser ut selv. 





Farger disse med en stempelpute, her har jeg brukt Distress Black Soot





La tørke, eller hjelp til med varmluftspistol:) Så finner jeg frem noen bakgrunnsstempler og påfører Perfect medium (du kan også brukes embossingpad eller VersaMark).





Stempl på chipboardene du har malt, dette blir bare vått, så ikke så lett å se mønsteret. Men bare vent, det dukker opp etterhvert:)





Dypp kosten i Perfect Pearl og "slå" av på kanten av boksen før du forsiktig påfører til det stemplede chipboardet.




Og voila.......her kommer mønsteret fram, er det ikke stilig....





Spray så over med en fixative eller hårspray




Dypp hele chipboarden ned i melt art poten og du får en glasert overflate. Du kan også velge å ta puten over hele chipboarden og legge ultra thick embossing enamel over, og så varmluftstørke, men da må du gjøre dette i flere omganger for å få samme resultat. 













Her er en annen måte å bruke det på. Farget chipboarden med distresspute igjen, men ikke hele.Tørk med varmluftspistolen.







Spray med glimmermist.Tørk igjen






Ta så puten og påfør perfect medium over hele chipboarden.





spray med glimmermist igjen





glimmermisten legger seg nå i dråper oppå chipboarden



etterhvert som det tørker blir det en slags krakelert overflate, kjempestilig






Her er ett hjerte som er lagd på samme måte, dette vil jeg gjøre litt mer med





Først strør jeg på litt mica flakes, dissse ligger i ett kit, eller du kan kjøpe den i en større krukke.







Så stør jeg på litt aged silver embossing enamel og litt glass glitter





Når du skal varme opp dette for å feste det, må du holde varmluftpistolen under chipboarden, når det varmes opp vil det du har strødd oppå smelte ned i resten





Mer utee......Nå smelter jeg en hvit utee og tar frem gipsformene mine




og her er resultatet etter ett par minutter




Men jeg har mer smeltet Utee igjen, så jeg velger meg ett bakgrunnsstempel og tar på perfect medium el, så legger jeg en kakeutstanseform oppå og heller i uteen, Vent ett par minutter og ta forsiktig av form og stempel.






Og vips.. her er det herlige resultatet








Nå smelter jeg blank Utee igjen og tilfører noen dråper med heat inks. Her har jeg tatt en vanslig papirrose og dyppet i potten, og den får en nydelig glanset lillafarge.





mer igjen i potten og da tok jeg resten opp i formene igjen.




Rosen penslet jeg med perfect pearl og limte på en ring:)

Håper dette ser like morsomt ut for deg, som jeg synes det er :) Er rett og slett farlig å varme opp potten, vil bare lage mer og mer og mer.......

Lone

3 kommentarer:

  1. råstilig...
    Litt rart at dere kom med dette innlegget i dag, siden jeg i går satt å plukka på melting pot'en min å tenkte at jeg måtte begynne å bruke den igjen... :D
    Takk for mange gode (glemte) tips

    SvarSlett
  2. Rart hvordan det passer noen ganger:) Fint at det friska opp litt hos deg da:)

    SvarSlett
  3. Noe så fantastisk!!! Dette må prøves, kjære du :)

    SvarSlett