onsdag 16. mai 2018

Lanterne kort med tutorial

Hei, i dag har jeg tutorial på et lanterne kort.

Lanterne kort er utrolig fine og veldig hyggelig å gi bort. Kortet blir et dekor element som tar seg veldig flott ut på gavebord eller stående fremme med lys inni.




Kortet har to felter i midten som er diest ut og dekket med velum bak. Når du setter et lys inn bak, får det du en flott lykt. Husk å bruke et batteridrevet lys!



Forsiden ser slik ut, veldig enkelt pyntet.


Bakside med plass til en personlig hilsen.


og her er kortet slått opp med innsiden ut.


Sett ovenfra ser kortet slik ut


For å lage kortet trenger du to biter i bazzil som måler 11" lang og 4" bred



Score begge to med disse målene
2 3/4" - 5 1/2" - 8 1/4"


Bruk en bonefolder for å få skarpe kanter slik at de blir seende slik ut. (wally - mountain - wally)



Nå skal du dies ut før du limer sammen.
Jeg bretter midten sammen og plasserer diesen der jeg vil ha den og kjører igjennom stansemaskinen til begge siden er dieset ut.

Jeg har brukt en del av diesen fra Heartfelt Creations - Gift of love box die.
Mønsteret har jeg fargelagt med distress inn.

Nå skal jeg kutte til mønsterark til kortet. Du trenger 8 biter .
For å få hullet til mønsteret på riktig plass, har jeg lagt diesen over med wasi tape (skjæresiden opp) og legger mønsterarket jeg skal kutt over med fremsiden mot diesen.



Når jeg da snur arket, er diesen perfekt plassert og bare til å kjøre gjennom maskinen.


Så limer jeg alle panelene på før jeg limer kortet sammen.


Ta på lim på de to ytterste delene som vist på bildet under




Bruk gjerne flytende lim også i midten, så sitter det godt.


Når du limer sammen, skal kortet se slik ut ovenfra.


Da kan du dekorere kortet ferdig:)


Jeg synes dette var et veldig hyggelig kort og lage, og nå tenker jeg jul.....
Skal se om det ikke blir et tilsvarende kort med jule tema en dag:)



Håper at min forklaring var god, og har du spørsmål må du bare spørre.
Jeg skal svare så godt jeg kan.

Ønsker dere en fin 17-mai! 
Klem Bente-Heidi

Material liste:



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar