mandag 5. mars 2018

Mixed media kalender


Hei alle sammen! 
Jeg prøver stadig nye produkter og teknikker, og noe av det jeg har fått litt dilla på i det siste, er finnabair voks og maling. Jeg vil derfor vise dere en enkel men dekorativ kalender. 



Jeg starter med en hjerteformet plate i tre, og limer på en del forksjellige blomster. Farge på blomster har ikke noe å si, de skal uansett dekkes med maling (øur måteå bruke opp de blomstene man ikke syns har så fine farger) 
Jeg anbefaler jeg anbefaler et sterkt lim, som feks collage medium, selvom det har litt tørketid. 

Når alt er tørt dekker man ALT med svart gesso (husk inni alle kroker på blomstene). Etter en ny runde tørketid er det endelig klart for den morsomste biten, nemlig voks. Jeg tar bittelitt voks på fingeren og gnir forsiktig over blomstene først. Og gjentar til jeg har oppnådd ønsket resultat av av farge. Så fortsetter jeg med flatene. 
Jeg har brukt fargen rose gold.
Til slutt lager jeg effekter og fremhever detaljer med sparksmaling. Så pynter jeg med perler. Og vips, en flott kalender! 
 


Det beste er, man trenger kun gesso, voks og maling for å komme i gang. Tre enkle produkter, for lim har vi alle sammen😊

Lykke til, og ha en super uke!
Klem fra Karianne 

Materialliste:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar