onsdag 2. august 2017

KORT MED QUILLING BLOMSTER SOM MOTIV

Quilling er en kunstform kjent fra renessansen og går ut på lage dekorative figurer/former av tynne papirstrimler
som rulles, formes og limes. Ikke så vanskelig, men det er tidkrevende og litt pirk.
Jeg quiller ikke så ofte, men synes det er gøy og holde på med det, inni mellom.
Er glad i variasjon.


To kort i str. 4 x 5 1/2 inch (10,2 x 14 cm), med toppbrett.
Har brukt farget kopipapir og quilling strimler til å lage blomster med.

En video snutt med hvordan de enkleste blomstene ble til:





Synes quilling gjør seg godt på kort.



På dette kortet har jeg kuttet ut papirstrimlene selv, av farget kopipapir.
Jeg liker disse strimlene best, da de ikke blir så tykke som de du får kjøpt.
Synes disse passer best til kort.
Bakgrunnen har jeg brukt stensil og dye ink, en liten bit mønsterpapir i bunn.
Klippet ut en potte i kraft som har blitt disstresset med brun stempel sverte.
Quillet blomster som er limt på.



På dette kortet har jeg brukt quilling striper, som er limt på i en klynge.
Bakgrunnen er vannfargepapir.
Her har jeg stemplet og embosset teksten først
og deretter farget med vannfarger.

Håper du har latt deg inspirere litt og hiver deg med på
utfordringen vi har gående: Prosjekt med egen lagde blomster


God Onsdag :)
Vi bables!


Monica


-MATERIALLISTE-
PAPIR/KARTONG:
Bazzill, Kopiark (farger), Fabriano Watercolour, Mønsterpapir (rest)
STEMPLER:
Staz "Tekststempler"
STEMPELPUTER:
Ranger Dye Ink Pad
MEDIUM:
Prima"Watercolor Confections; The Classics",

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar