onsdag 1. mars 2017

Pynt opp i huset med din egen akvarell canvas!

Hei igjen og god onsdag :)

Lyst på et nytt bilde på veggen i de fargene du selv ønsker?
 Kunne du tenkt deg å ha det klart på veggen innen  ca 30 min?

Jeg har testet ut Scrappiness sine nye canvas fra Color Reveal som du skal male med vannfarger/akvarell. Dette var kjapt, moro og resultatet ble slik som jeg ønsket.


Dette er en canvas på 10X8" som er beregnet på vannmaling, og som kommer ferdig med tekst. Denne her har også noen stjerner på seg, men alt dette kommer tydelig fram når det er påført farge.



Jeg har påført godt med vann før jeg tok farge på. 
Jeg startet med fargen der hvor jeg ønsket at den skulle være sterkest, påførte mer vann på penselen og jobbet meg fremover ved å dra fargen med.  
Jeg tørket med varmepistol før jeg påførte flere lag til jeg ble fornøyd. 

Har splashet med litt farge fra Prima metallic som jeg har tørket før jeg igjen påførte et nytt lag med farge. Tenkt på at du starter med litt farge og jobber deg oppover i farge styrke ved å bygge lag på lag. Da har du god kontroll på hvor sterk eller svak fargen blir. 
Bare tørk i mellom lagene og bruk pensen med lett hånd:)


Her er det bare å prøve seg fram med fargekombinasjoner. Jeg har gått for Prima sin watercolor collection - The classics og brukt rosa og lilla. 
Husk at du kan snu og vende på canvasen slik at fargen fordeler seg slik du ønsker og at du kan tørke forsiktig bort vann/farge som renner der du ikke ønsker det.

Blir du misfornøyd med fargene - påfør vann og tørk med papir - forsiktig, tørk med varmluftpistol - påfør nytt rent vann og fargen du ønsker:)

Du finner canvasen får du kjøpt i butikken i Sarpsborg og akvarellfargene fra Prima her.

Takk for at du tittet innom og fredag kommer tutorialen på album som jeg lovet:)
Klem Bente-Heidi




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar