fredag 13. januar 2017

Art Journaling, Mixed media med CCB- produkter.


God fredag! Våger du deg på noe nytt i år? 😊

Tør jeg å prøve dette? Hehe, det var akkurat det jeg måtte spørre meg selv om, og JA!! Da jeg omsider våget meg ut på min første Art Journaling side, glemte jeg hvor "skummelt" det var!! Jeg vil heller si at jeg lot meg inspirere av de herlige arkene fra CCB og 7Gypsies og storkoste meg virkelig!
Og akkurat på disse sidene måtte jeg bruke mitt "ord for 2017": BELIEVE.

Både gesso, stensiler, mønsterark, glimmermist og paste fikk gjennomgå uten for mange tanker rundt hva jeg skulle lage. Så her er min første AJ side- og flere vil komme etterhvert! :)




Jeg ble veldig inspirert av arkene fra 7Gypsies. Det var så utrolig mange fine motiver og veldig enkelt å mikse arkene med både farger og tema.





Bakgrunnen har jeg laget av ulike ark som er limt sammen, dekket med gesso og vann, og så brukt stensil, paste og glimmermist.
Jeg har klippet ut og limt på motiver fra de ulike mønsterarkene, og skyggelagt rundt utklippene med Faber Castell gelatos. Bøkene har fått små ord som er viktig for meg og motiverer meg.



 Her vises ulike utklipp som er limt sammen og fargelagt med Tattered Angels glimmermist. Jepp! Jeg har faktisk fargelgt (eller malt) er vel mer riktig å si. Det er noe jeg har gjort veldig lite- ja faktisk vært redd for å prøve, men så var det jo ikke så skummelt eller vanskelig likevel....
Bokstavene i den utklippede ramma er klistermerker og teksten er fra TH, og krukka er
"farget" med embossingpulver.


Det var alt for denne gang.
Jeg ønsker alle en flott og kreativ helg,
og håper på masse nytt og spennende i løpet av året som kommer!


Klem, Helga <3




MATERIALLISTE:
KARTONG/ MØNSTERARK 


 CCB Sewing on Ivory; Brushes on Ivory
7Gypsies: Fra serien "Ordre du Jour"
CCB: Art Journaling book (Prima; Finnabair, Mixed Media Journal)


MEDIUM:
Tattered Angels- Glimmer mist
Stempel: Prima
Embossing: Stampendous
Faber Castell Gelatos

CCB Canvas tag og canvas

STENSIL/ MASK:
TCW: Art is
TH: Mini mask stencil

PYNT/ DIVERSE:
klister bokstaver
TH: Big chat spiral bound sticker







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar