onsdag 1. juli 2015

Et sommerkort Tutorial.

Da jeg var på kurs i fjor på et treff, så fikk jeg lært at vi kan få gelatos til å bli litt som maling, da gnikket vi gelatos på litt plastikk, sprayet vann på og vips så fikk du veldig kul bakgrunn.
I dag vil jeg vise den samme teknikken med distressink og med et embossing uttrykk.

Jeg startet først med å lage embossingtrykket og varmer det godt med varmepistolen.


Sånn ble det, og det som er så kult når du bruker embossing først er at fargen fester seg ikke på det.



Jeg brukte 5 forskjellige distress ink og uttrykket ble skikkelig sommerfølelse. Når alt er tørt så tar du en våtserviett og tørker bort fargen som er på embossing trykket.


For å få til dette uttrykket, inker jeg på en platikkbit, og sprayer vann på det, ikke så mye for da får du ikke de flotte dottene med farger. Ser på det rosa at jeg hadde litt for mye vann på det. Og når du stempler med fargene oppå hverandre får de flere farger, og det er jo bare et pluss.


Her ser du hvordan det ble tter at jeg har tørket det rent, jeg prøvde meg å med mange forskjellige farger på kartongen som er mellom selve kortet og der hvor jeg har hatt fargen, men det ble best med svart, samme ble det med bokstavene. Det ble litt masse med fargerike bokstaver på dette, så da gikk jeg for mørkebrune. Neders fant jeg ut jeg ville ha litt ordtak.



Hva er ikke mer sommer en sommerfugler, så det ble noen fra Little B, de er så små og yndig.



Et ganske enkelt kort å lage, men så flott. Å sende sommerkort til noen du er glad i kan jo virkelig glede. 


Det var det jeg hadde i dag, kom gjerne igjen i morgen for litt mer inspirasjon. 
God klemm ~Dt Jorunn~

Jeg har brukt
Kartong- Hvit-Svart
Sommerfugler fra Little B

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar