onsdag 3. juni 2015

TUTORIAL - SHABBY BILDERAMME

Idag har jeg lyst å vise et bilde jeg har laget, hvor jeg har brukt Stampendous embossingpulver på ramma. Det er rettt og slett ei ramme i pappmasjè som du finner HER og som er 20 x 20 cm.

Du trenger ei pappramme, Hvit Gesso, embossingpute, embossingpulver og varmepistol.


Jeg begynner med å male ramma to strøk..


Når malinga er tørket, gnir jeg ramma inn med embossingputa. Drysser så pulveret på og smelter det forsiktig med en varmepistol. Vær forsiktig med å ta det for nær, for da blåser det lett av igjen ;)


Her har jeg drysset pulver over -


og her ser du hvordan den ble da den var ferdig. Ganske fin effekt med hvitt og gull.

Så er det å gå igang med å pynte ramma ;)
Jeg har brukt litt forskjellig romantisk stæsj til bryllup..



Slik ble bildet mitt da det ble ferdig :)  Med mønsterark fra Kaisercraft og Papirdesign, nydelige roser fra Prima og lysekrone (Blue fern). Bildet er fra et klippeark til Kortoggodt. Sommerfugler fra klippearket til KOG.




Bladdiesen er fra Memorybox og den hvite tyllrosa er kjøpt på en syforretning. Jeg har også brukt litt glitterlim på rosene og sydd rundt panelene med maskinsøm.



Lysekrona er satt på tredoble limputer for å få en tredimensjonal effekt. Skulle liksom henge over det romantiske paret, da ;)




Fin effekt med det hvite og gullfarga embossingpulveret på ramma, skikkelig shabby!!




Har også brukt litt hvit gesso på bladene og kantene på bildene og fine halvperler.

Produkter:

Embossingpulver - Stampendous golden sand
Kaisercraft mønsterark - Blue bay turquise
Papirdesign mønsterark - sammen for alltid beige og bunad
Prima - blomster
memorybox dies - botanical stem
Blue fern lysekrone ( min var en gave, men du finner en lignende her)
Pyntegren - Kortoggodt
Bilde - utklippsark KOG 

Da er det bare å sette igang med å lage shabby ramme :)

stor klem, Synnøve

2 kommentarer: