onsdag 14. januar 2015

SUPER-ENKEL BORDKALENDER

God onsdag!
Idag er jeg tilbake med en super-enkel tut på en bordkalender. Enkel og hendig og tar veldig liten plass, men pynter jo opp litt, da, med fine Pion-ark osv... :)

Alt trenger jo ikke være så komplisert, hehe, og jeg imponerer nok ingen med denne, men greit med noe som ikke tar så lang tid å lage også, hehe..


Du trenger en stiv kartong på 12 x 6 inches, mønsterark, tape/lim og pynt etter eget ønske.


Så preger du slik som vies på bildet etter 1,5 - 6 - 10,5 inches.


Påfør lim/tape på en av kortsidene og brett sammen, og da skulle det bli........


sånn som dette.. Kan det egentlig bli enklere? Da har vi basen til kalenderen - og det er bare å sette i gang med å pynte etter eget ønske. Min kalender ble i blåfarger - syns det passa godt på kjøkkenbordet, der jeg har tenkt å ha den stående.



Jeg hadde liggende noen små kalenderblokker, men du finner et ark her fra Papirdesign, som er kjempefint å lage kalenderblokk av. Du kan også laste ned på nettet.. Her i venstre hjørne har jeg brukt denne flaska og limt på "Homemade" fra et av mønsterarka til Siri's kitchen til Pion design. Alle mønsterarka jeg har brukt her er fra denne serien, jeg digger den!! Litt blomster og en hjørnecharms er også med.


Kakeserviett under utklipp fra mønsterark og en liten ugle som sitter og lurer på tallerkenhylla. Remsa med de fine orda på finner du her, de har jeg brukt sååå utrolig mye..og de finnes her. Tall-stickersene fikk jeg i adventskalenderen . 


Bittesmå perler på de utklipte sommerfuglene og litt større ved siden. Hengeren til venstre skal det liksom henge et lite kjøkkenhåndkle på, LOL, ingenting å si på fantasien :)


Og her ser du hele kalenderen stående fra forsiden :)



Et temmelig uskarpt bilde fra siden...


og en skikkelig kjedelig bakside ;)

Lag en bordkalender du også - eller to - de er fine å gi bort også :)

stor klem fra Synnøve


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar