fredag 5. desember 2014

TUTORIAL GAVEKORT-HOLDER

Mange ønsker seg gavekort til jul, men de kan mange ganger være i litt kjedelig innpakning. Fant en måte å lage en litt lekker innpakning på , på Pinterest her tidligere og har laget en på min egen måte, som jeg vil vise dere idag :)


Jeg kuttet en kraft kartong i 29,5 x 10,5 cm.


Score på 2 1/2 - 3 1/2 - 4 1/2 og 9 1/8 inch, siden mitt score-board er i inches.


Brett som på bildet og du får en "rygg" som du limer bittelitt sammen i hver side på baksiden - men bare helt ute i sidene.


Klipp inn to små hakk, ca en halv inch inn fra hver side og bruk en punh til å lage en liten halvsirkel i bretten, se bildet under også


Jeg tok også en skarp papirkniv og  skjærte opp en cm ca i hver side, slik at kortet kommer nedi.


Da er gavekort-holderen blitt sånn her og ferdig til å pynte :)


Som du ser er akkurat denne laget i hvit Bazill og med Maja design sine grå og brune juleark. Jeg har også laget plass til et skrivefelt inni, der det er plass til en liten hilsen.


Utsida - enkelt pyntet med julepost-stempel og en av disse fine stjernenefra Darice.


Her har jeg vist hvordan  du setter nedi kortet med Tippekortet mitt, hihi :)
Blir ganske stilig, hva? "Julehilsen-stempelet" er på en plate fra KOG som du finner her



Her ser du holderen lukket og ferdig pyntet med en knapp og et par perler.
Og hvem ville ikke digga å få en slik en under treet i år??

Ønsker dere en fortsatt fin førjulstid :)

stor klem - Synnøve


5 kommentarer:

  1. wow!!! Dette er et utrolig stilig kort..Tusen takk for at du lærte bort dette.. ♥

    SvarSlett
  2. Denne var praktisk og fin.Takk skal du ha :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, unni :) Hyggelig at du likte den :)

      Slett
  3. Herlig, denne skal jeg virkelig prøve og lage altså :-)

    SvarSlett