onsdag 1. oktober 2014

GJENBRUK

Heisann!! 
Da var det blitt onsdag allerede og som jeg lovte dere på mandag, blir det GJENBRUK som står i sentrum her idag.. 
Er du en Pringles-elsker?? Det er nemlig jeg :) Jeg elsker både det som er oppi boksen og selve boksen.. Den kan jo brukes til sååå mange ting!!! Jeg vil gjerne vise deg noen eksempel på hva jeg har gjort med tre av mine bokser! (Må bare si at jeg har delt litt med meg, altså, ikke spist helt alt selv, hihi)..

Første boksen min er i rååååsa :) (det kom vel ikke som noen bombe?..) Denne tenkte jeg å fylle med cookies og gi bort :)


Denne er kledd med Maja design sine vakre mønsterark - Rose garden - fra Coffee in the Arbor. Har også brukt bårder fra denne serien. Digger de bårdene som er på Maja design sine mønsterark!!


Jeg har funnet ut at det holder best med flytende lim når jeg kler disse - og helst en som tørker fort..som feks Aleene's Quick Dry "Tacky" glue.. Her er limt litt bølgepapp som jeg hadde liggende,  under bården.



En smal blonde - du finner masse her og en liten knapp.



Kjøpte disse glidelåsene fra Prima tidligere, men har lurt på hva jeg skulle bruke dem til.. Har prøvd på mange prosjekt, men ikke følt at de har passet.. Men HER ble det da ganske kult, hva?? Og med nydelige roser og blomster fra Papirdesign og Kortoggodt, ble det kjempefint..
Mønsterarket er revet opp på toppen og det er limt en bit av "baksidemønsteret" under, blir fin effekt av det. Har også putta en liten charms i V'n liksom..

*
*
*

Neste boks har jeg også brukt Maja design mønsterark på, men det er faktisk BLÅÅÅ!! Sååå lekkert mønster og sååå nydelig blåfarge.. Enig?

Denne tenkte jeg å ha strikkepinner i..eller bare ha den stående til pynt..


Her ser du at jeg har brukt samme "prinsippet" som på den over med glidelåsen og blomstene..Mønsterarket på denne heter Scent of Wildflowers fra serien Lantliv..


Her har jeg foruten blomstene/rosene fra Papirdesign (link over), skjært ut smaaale strimler av mønsterark og krøllet de sammen. Limte de litt her og der. Koster ingenting og har fin effekt..


Litt bølgepapp igjen - og chipboard-bokstaver med glitterglue.. Bokstaver kan du finne her


På toppen passer denne og denne punchen og jeg har tredd en tråd gjennom en knapp jeg fant i restekassa mi. Da er det lett å få lokket av ved å dra i tråden...

*
*
*

Henger du med?? Klar for en siste, men enkel pyntet Pringles-boks?? Håper det :)


Denne er rett og slett kledd med Bazill-kartong i to fargenyanser og sjekk det fantastiske mønsteret!!! Det er siste nytt fra Tim Holtz - det er faktisk et stempel og det heter Holidays knits!! Det er bare heeelt digg.. 


Ble litt dårlige bilder på denne, men håper du ser det herlige strikkemønsteret :) Har brukt hvit stempelpute på grå og rosa bazill.. Klippet bare ut en remse med rosa og limte utenpå for å friske opp litt..Dette stempelet kommer iallefall til å bli brukt mye hos meg :) Og så denne fine striesløyfa som passet så fint til..


Blondekantene er en borderpunch fra Martha Stewart - doily lace.. Den har jeg faktisk slitt ut en av og måtte kjøpe meg en ny, hihi.. Her er det også sydd med maskin - sik sak.. Klistremerkeordene jeg har brukt på  boksene, finner du her


Og så lokket med en liten kakeserviett under og en treknapp fra restekassa mi..

Da er det bare å spise Pringles i massevis og samle bokser til den store gullmedaljen :) Veldig morro å gi bort disse til noen en vil glede - kanskje fyllt med litt godis..

"Snakkes" på freddan :)

stor klem, Synnøve











2 kommentarer:

  1. Så herlige bokser, men vet du Synnøve, kan jo gi bort boksene med Pringles i også:)))

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe :) Det KAN jeg gjøre, Lone, men det er sannelig ikke lett :D :D når en vet hva som er oppi :)

      Slett